Mr. ntcnico,
You lie again!
You never ever contacted siglent.eu in those 5 months not once!!
And yes I am from j. Rijnders from siglent.eu and I take great pride in giving good support. ( and yes I also make mistakes I am human )
But telling lies about siglent.eu then you make it personal. If you have a complaint just tell me.
If you told us directly ( and not after 5 months complaining on the internet without us knowing about any problem ) we made a full refund directly but you never ever contacted us in those 5 months.
As promised I dug up the e-mails. As it turns out I complained about the functionality immediately after receiving the oscilloscope.
E-mail from me send on 25 Aug 2014J.,
Ik heb de SDS2204 ontvangen en er even mee zitten spelen. Ik heb gemerkt dat er toch best nog wel een paar bugs in zitten en dat in tegenstelling tot wat ik eerder heb gelezen het decoderen van protocollen niet werkt op de digitale kanalen. Ook de peak-detect mode doet niet wat ik ervan verwacht. Ik moet nog even nadenken of dat iets is waar ik mee kan leven of niet.
Verder lijkt het erop dat de 'keys' voor de MSO en decodeeropties niet geinstalleerd zijn. De status ervan staat nog op trial. Het serienummer en ID zijn:
Serial: xxxxxxxxxxxx
ID: xxxxxxxxxxxx
In this e-mail which I wrote right after receiving the SDS2204 I state that I found that decoding didn't work on digital channels and peak-detect isn't working correctly and that I'm thinking about whether I can live with these short comings or not. Furthermore a license appeared to be missing. The problem with the license got sorted after a few e-mails.
E-mail from me send on 2 Jan 2015 14:53J.,
Ik heb in augustus 2014 een Siglent SDS2204 bij jullie gekocht. Destijds was de firmware duidelijk nog niet af (bugs en functies die in de documentatie staan maar niet of gedeeltelijk zijn geimplementeerd) en zaten er behoorlijk wat bugs in de software van de oscilloscoop. Ik heb afgewacht tot Siglent een nieuwe firmware versie zou uitbrengen die de bugs en ontbrekende functionaliteiten zou oplossen. Inmiddels heeft Siglent een aantal dagen geleden versie 1.1.37.2 uitgebracht maar die firmware is nog steeds niet op een niveau dat voor mij acceptabel is. Ik heb een opsomming gemaakt van de punten waar ik tegenaan ben gelopen:
- High resolution mode afwezig
- Averaging signaal weg in 'stop stand'; niet bruikbaar want hoe moet je dan met de cursors een meting doen?
- Protocol decoding decodeert alleen wat er op het scherm staat. Inzoomen op berichten in een stroom van berichten werkt daardoor niet en tevens is de zoomfunctie niet beschikbaar tijdens het decoderen. Dit maakt de protocol decoding praktisch niet bruikbaar.
- Protocol decoding werkt niet op de digitale kanalen; Siglent heeft mij toegezegd dat dit wel kan en het is 1 van de primaire redenen geweest voor de aanschaf van de SDS2204.
- FFT is niet bruikbaar zonder post-processing zoals averaging
- De cursors werken onhandig (wisselen sinds versie 1.1.37.2 tussen 1,2, beide verticaal en dan 1,2, beide horizontaal)
- Geen measurements tijdens decoding
- Bij het bekijken van digitale signalen is er geen zoom functie
- Peak-detect werkt niet in roll-mode
- Remote besturen / SCPI werkt niet over LAN (de netwerk aansluiting is dus onbruikbaar)
- De kleuren v/d kanalen worden soms allemaal geel. Wisselen tussen verschillende modi lost dat na een tijdje op.
- In het algemeen zijn functies beperkt samen te gebruiken (bijvoorbeeld zoom & digitaal, zoom & protocol decoding, measurements & digitaal, measurements & decoding)
Er zit zo'n 5 maanden tussen versie 1.1.35.1 en 1.1.37.2 maar de verschillen zijn minimaal. De bug in de zoomfunctie in combinatie met de digitale signalen (versie 1.1.35.1) is bijvoorbeeld opgelost door de zoomfunctie voor digitale signalen maar helemaal uit te schakelen. Dat is natuurlijk geen oplossing!
Ik ben momenteel offertes aan het opvragen voor een andere oscilloscoop want ik neig er sterk naar de SDS2204 terug te sturen. Er ontbreekt gewoon teveel aan en ik zie niet dat Siglent op korte termijn een firmware versie uit gaat brengen die alle tekortkomingen oplost.
I send this e-mail to Mr Rijnders a few days after Siglent released a new firmware version for the SDS2204. Because this new firmware release did not make the oscilloscope functional I send a detailed list with problems and stated that the functionality level of the SDS2204 was not acceptable to me and I was thinking about sending it back.
E-mail received from Mr. Rijnders on 2 Jan 2015 14:53Hoi N.,
we vinden het vervelend om te horen dat u zo veel problemen heeft.
U bent trouwens wel de enige tot nu toe dit meld we krijgen eigenlijk heel veel goede reacties.
Ik zal met Siglent even overleggen wat we voor u kunnen betekenen.
We zullen uw bevindingen voor leggen aan engineering en komen hier op terug.
PS. Wij vinden het wel zo netjes dat klanten eerst ons op de hoogte stellen van eventuele problemen zo dat wij de kans hebben om problemen op te lossen.
Het EEVBLOG vol zetten met :
All in all I think I can stick with my earlier conclusion: DON'T BUY! My new year's resolution is to get an Agilent/Keysight oscilloscope in 2015!
Dit helpt niet met onze coulance!
In this e-mail Mr. Rijnders says he will forward my complaints to Siglent and get back to me. But he also makes it very clear he is not happy with the review I wrote about the SDS2204 and that that review may affect their effort to help me.
E-mail from me send on 2 Jan 2015 17:29J.,
Bedankt voor je snelle reactie.
Als je op EEVblog kijkt/leest dan zie je dat er een aantal mensen zijn die een SDS2000 hebben geprobeerd en teleurgested hebben teruggestuurd omdat het apparaat er op papier ontzettend goed uitziet. Ik vind van mezelf dat ik een gebalanceerde review heb geschreven; echter ik kan een SDS2000 oscilloscoop niet met droge ogen aan iemand aanbevelen. Dat Dave Jones (de eigenaar van EEVblog) -voor zover ik weet- zelf nog geen SDS2000 heeft gekregen ter beoordeling geeft ook al enigzins te denken.
Natuurlijk speelt ook een stukje emotie mee; dat er na 5 maanden tijd zo weinig vooruitgang is geboekt heeft mij enorm teleurgesteld. Zoals je op EEVblog hebt kunnen lezen was ik na aanschaf al niet zo positief en speelde ik toen al met de gedachte om de oscilloscoop terug te sturen. Ik heb toen besloten om eerst een nieuwe firmware versie af te wachten. Ik weet dat Siglent zelf en diverse andere Siglent distributeurs meelezen. De problemen zijn dus bekend bij Siglent en ik denk dat er vanuit de distributeurs flink wat druk op Siglent wordt uitgeoefend om de problemen op te lossen. Siglent heeft in de tussentijd echter diverse andere meetinstrumenten op de markt gebracht en ook alweer een nieuwe oscilloscoop laten zien op een beurs in Munchen. Het heeft er alle schijn van dat de SDS2000 niet de hoogste prioriteit heeft.
Ik ben nog steeds van mening dat wanneer Siglent de pijnpunten oplost de SDS2000 een echte game-changer in oscilloscoop land kan zijn. Waarom ze e.e.a. niet voortvarender aanpakken is mij een compleet raadsel. Wellicht willen ze niet in het vaarwater van de SDS3000 c.q. Lecroy's Wavesurfer 3000 gaan zitten of is het toch te hoog gegrepen voor hun software ontwikkelaars.
Anyway; Ik heb bewust even de tijd genomen om mijn emoties te laten bedaren, e.e.a. goed op een rij te zetten en informatie te verzamelen om een weloverwogen besluit te nemen. Het uitgangspunt daarbij is dat de SDS2000 zoals die nu is niet voorziet in de (beloofde) functionaliteit die ik nodig heb. Dat kan ik niet zo laten want daar loop ik op een gegeven moment tegenaan.
Ik sta open voor alternatieve oplossingen en laat me graag verassen maar mijn vertrouwen in Siglent (voor alle duidelijkheid: de frabrikant) is momenteel erg verdeeld.In this e-mail I explain why I waited for the new firmware to give Siglent a chance to get the firmware in order but that my time to wait had run out. I needed the oscilloscope to work as promised. In my last sentence I wrote I'm open to any solution.
E-mail from me send on 21 Jan 2015 17:05J.,
Ik ben even benieuwd of je nog iets verder bent gekomen met Siglent.
After not hearing anything from Mr. Rijnders for almost three weeks I decided to ask him how things where progressing.
E-mail from Mr. Rijnders send on 21 Jan 2015 17:29Beste N.,
Ik heb je lijst doorgeven aan Siglent. Ik wacht hun reactie en commentaar af.
Maar ik moet je zeggen dat ze niet blij zijn met je manier van communiceren.
Een credit gaat hem niet worden.
Ik snap ook niet waarom je niet eerder en direct naar ons bent gekomen maar een forum uitkiest ( waar wij adverteren ) waar je mensen adviseert om niet de SDS2000 te kopen.
Wij krijgen eigenlijk alleen maar goede reacties. We moeten ook geen appels met peren gaan vergelijken en elke scoop / merk heeft wel zijn voor en nadelen.
Kun je even aangeven welke versie firmware je nu draait. Dit is mij niet helemaal duidelijk.
In this e-mail Mr Rijnders writes that he forwarded my list with problems to Siglent and is waiting for their comments. He also states Siglent isn't happy with my review and therefore has decided not to take the SDS2204 back. Furthermore he states he only gets positive reactions on the SDS2204 and that every piece of test equipment has it's issues. Finally Mr. Rijnders wants to know which firmware version I'm using.
E-mail from me send on 21 Jan 2015 18:09J.,
Ik heb versie 1.1.37.2 in de oscilloscoop.
Dat Siglent niet blij is hebben ze naar mijn mening grotendeels aan hunzelf te danken. Zij brengen immers een product uit dat nog niet af is. Dan moeten ze niet gaan klagen dat mensen op een forum gaan posten dat er nog dingen ontbreken. Daar is niets van gelogen en ik ben niet de enige! Het feit is en blijft dat het apparaat niet doet wat is belooft en wat mij betreft moet het zonder morren worden teruggenomen.
In this e-mail I wrote that Siglent has to thank themselves for my negative review because the oscilloscope's firmware simply isn't finished. Either way the fact is that I got a product which doesn't meet it's specifications and it should be taken back without hesitation.
After this e-mail I never heard or read anything from Mr Rijnders again (at least not until the forum posting above where he addressed me directly) and it was clear to me he didn't want to make things right. At that time I decided not to push any further because the time, effort & money I (likely) had to put into getting my money back would exceed the amount of money lost (lawyer expenses add up quickly).